daa Announces 2024 Annual Financial Results as Gaeilge
Bliain láidir ag daa d’ainneoin fachtóirí diúltacha maidir le costais, taraifí agus pleanáil
Íocfaidh daa díbhinn €68 milliún le stát na hÉireann
Fógraíonn oibritheoir aerfoirt Bhaile Átha Cliath agus Chorcaí torthaí airgeadais bliantúla láidre do 2024 d’ainneoin srianta ar uasteorainneacha agus pleanáil mhall a bhí ina mbac ar acmhainn bhreise
“Ní raibh nascacht idirnáisiúnta chomh tábhachtach riamh de réir mar a dhéantar bagairt ar thurasóireacht agus ar onnmhairí na hÉireann mar gheall ar fhachtóirí diúltacha taraife agus eacnamaíocha” – Kenny Jacobs
Baile Átha Cliath, 1 Bealtaine, 2025 D’fhógair Bord daa, an grúpa miondíola aerfort agus taistil agus oibritheoir aerfoirt Bhaile Átha Cliath agus Chorcaí, torthaí airgeadais láidre don bhliain dar críoch an 31 Nollaig, 2024 agus mhol sé díbhinn de €68 milliún do stát na hÉireann. Bhí ioncam don bhliain iomlán i nGrúpa daa níos mó ná €1.1 billiún, méadú bliain ar bhliain 9%. Chuir an toradh seo ar ár gcumas infheistíocht chaipitiúil de €223 mhilliún a dhéanamh in aerfoirt daa sa bhliain. Cé go bhfuil sé faoi úinéireacht ag an Stát, is é an sainchúram atá ag daa chun oibriú mar ghnólacht tráchtála neamhspleách, agus d’íoc an Grúpa díbhinní iomlána de €99 milliún leis an Stát in 2024 agus in 2025.
Dhírigh Kenny Jacobs, Príomhoifigeach Feidhmiúcháin daa, aird ar éachtaí an Ghrúpa agus ar an bhfócas amach anseo: “Agus muid ag breathnú siar ar an mbliain seo caite, tá an-áthas orm faoin dul chun cinn atá déanta againn ar fud aerfort Bhaile Átha Cliath agus aerfort Chorcaí, ARI agus daa Idirnáisiúnta. In éineacht le chéile, bhaineamar torthaí láidre amach, dhíríomar ar ár bpaisinéirí agus ar ár siopadóirí agus d’fháiltíomar roimh nuáil d’fhonn freastal ar bhonn níos fearr ar ár gcustaiméirí agus chun ár n-uaillmhianta inbhuanaitheachta agus fáis a bhaint amach. In 2025, beimid dírithe fós ar na rudaí atá fíorthábhachtach – eispéireas a bhíonn ag feabhsú i gcónaí a chur ar fáil do phaisinéirí agus do shiopadóirí, mar aon le fás inbhuanaithe, éifeachtúlacht agus nuálaíocht.
“Agus muid ag féachaint ar aghaidh ag 2025 agus níos faide anonn, tá sé soiléir nach raibh nascacht idirnáisiúnta chomh tábhachtach riamh de réir mar a dhéantar bagairt ar thurasóireacht agus ar onnmhairí na hÉireann mar gheall ar fhachtóirí diúltacha taraife, costais, eacnamaíocha agus pleanála moille” Cé gur chuir na cúirteanna stad ar uasteorainn na bpaisinéirí ar bhonn sealadach, mar gheall ar an neamhchinnteacht leanúnach is í Éire an t-aon tír de na 20 príomh-thír san Eoraip a léirigh a cuid aerthaistil laghdú ar acmhainn sceidealaithe in R1 2025. Cé gur ábhar misnigh dúinn é go bhfuil an Rialtas ag rá go bhfuil sé meáite ar ghníomhú ar bhonn práinne, tá an riosca do phoist, don turasóireacht agus don gheilleagar fós ann a fhad agus nach féidir linn dul ar aghaidh agus forbairt a dhéanamh.”
Labhair Basil Geoghegan, Cathaoirleach, faoi na dúshláin atá roimh daa mar gheall ar shrianta nach bhfuil call leo: “Feidhmíonn Aerfort Bhaile Átha Cliath faoi chóras pleanála atá casta, trom agus mall. In ainneoin éileamh ó phaisinéirí agus beartas sonraithe an Rialtais, cuirtear isteach go mór ar ár gcumas infheistíocht a dhéanamh agus nascacht ríthábhachtach a sholáthar. Is é an srian reatha agus is láithrí ná an uasteorainn de 32 mhilliún paisinéir críochfoirt atá as dáta agus a théann siar go 2007. Bhí sé bunaithe ar bhuarthaí a maolaíodh fada ó shin maidir le bonneagar tráchta áitiúil, ábhar nach bhfuil aon neart ag daa air.
“Ba mhaith liom buíochas a ghabháil le Bord daa, leis an bhfoireann Feidhmiúcháin, leis an lucht bainistíochta agus lenár gcomhghleacaithe, i ngach ról ar fud an ghnó ar fud an domhain, as an obair chrua agus rathúil a rinne siad sa bhliain 2024. Trína dtiomantas, threisíomar an t-aerfort agus an t-eispéireas miondíola dár bpaisinéirí, ag comhlíonadh spriocanna ár Scairshealbhóirí.”
Chuir Peter Dunne, Príomhoifigeach Airgeadais an Ghrúpa, béim ar fheidhmíocht airgeadais an Ghrúpa: “Sholáthair an Grúpa feidhmíocht airgeadais láidir ar feadh 2024, ag soláthar láimhdeachais mhéadaithe agus TRÚCDA lenar bhain fás corrlaigh maith agus giniúint láidir airgid thirim. Mar gheall ar an méadú foriomlán ar líon na bpaisinéirí in 2024, spreagadh feabhas suntasach ar an láimhdeachas, ar TRÚCDA agus ar an mbrabús iarchánach i gcomparáid le 2023. Agus muid ag féachaint ar aghaidh ar 2025, táimid ag súil le sreafaí láidre paisinéirí agus leibhéil láidre gníomhaíochta ar fud ár ngnólachta lena dtabharfar tacaíocht do leibhéal méadaithe an chaiteachais oibriúcháin agus na hinfheistíochta caipitiúla a theastaíonn chun an táirge a fheabhsú don phobal taistil agus do na haerlínte a bhaineann úsáid as ár n-aerfoirt.”
Príomhbhuaicphointí Airgeadais:
- Ioncam: €1.1 billiún, méadú bliain ar bhliain 9%.
- TRÚCDA: €395 bhilliún, méadú bliain ar bhliain 20%.
- Brabús iarchánach roimh Eisceachtaí: €236 bhilliún, méadú bliain ar bhliain 35%.
- Glanfhiachas: €685 bhilliún, laghdú bliain ar bhliain 16%.
- Díbhinn íoctha le Stát na hÉireann: €68 mbilliún, méadú bliain ar bhliain 119% (€31 mhilliún in 2023).
Buaicphointí Oibriúcháin
- Láimhseáil Aerfort Bhaile Átha Cliath 34.6 milliún paisinéir; méadú 3.3% i gcomparáid le 2023.
- Bhí an bhliain ba ghnóthaí riamh ag Aerfort Chorcaí ó bunaíodh é 63 bliana ó shin maidir le trácht paisinéirí idirnáisiúnta, agus 3.07 milliún duine ag taisteal tríd sa bhliain 2024.
- Bhí an bhliain ab fhearr riamh ag ARI, ag baint fás láidir ar ioncam agus ar bhrabús amach ar fud a shuíomhanna go léir.
- Tá rath ar ár n-oibríochtaí idirnáisiúnta i gcónaí. Go háirithe, chuidigh daa Idirnáisiúnta lenár gcliaint ag Aerfort Idirnáisiúnta na Mara Rua agus ag Aerfort Idirnáisiúnta an Rí Abdulazizt, ag freastal ar chathracha Jeddah agus Mecca san Araib Shádach, chun 49.2 milliún paisinéir a bhaint amach in 2024.
Caighdeáin Fheabhsaithe do Phaisinéirí agus do Shiopadóirí:
Tá ár dtiomantas maidir le heispéireas an chustaiméara a fheabhsú i gcroílár gach a dhéanaimid. Sa bhliain 2024, rinneamar infheistíocht shuntasach i seirbhísí, in áiseanna agus i dteicneolaíocht chun caighdeáin seirbhíse, eispéireas agus rátálacha sásaimh do phaisinéirí agus do chustaiméirí a fheabhsú ar fud Ghrúpa daa. Bhí méadú ann arís in 2024 ar na rátaí sástachta paisinéirí ag aerfoirt Bhaile Átha Cliath agus Chorcaí araon, rátaí a bhí ard cheana féin.
Tionscnaimh um Rannpháirtíocht an Phobail:
Tá daa fós tiomanta go láidir do bheith inár gcomharsa mhaith agus do chaidreamh fiúntach a bheith againn leis an bpobal pé áit a n-oibrímid. Ag Aerfort Bhaile Átha Cliath, áirítear leis sin sraith de bhearta maolaithe torainn agus ceannach amach tithe agus scéimeanna feabhsaithe inslithe torainn san áireamh chun tabhairt faoin iarmhairt a d’fhéadfadh a bheith ag ár n-oibríochtaí ar chónaitheoirí. Ar an iomlán, tá os cionn €50 milliún geallta ag daa i gcistí, i scéimeanna agus i dtionscnaimh a bhaineann leis an bpobal chun saolta agus leas ár gcomharsan a fheabhsú. Ag Aerfort Chorcaí tacaíonn an Ciste Pobail le tionscnaimh éagsúla ealaíne, chultúir, spóirt agus oideachais.
Tionscnaimh Inbhuanaitheachta:
Tá daa tiomanta d’astaíochtaí glan-nialasacha a bhaint amach faoi 2050 agus tá sé ag obair lenár gcustaiméirí aerlíne agus lenár gcomhpháirtithe sa slabhra soláthair chun astaíochtaí Scóip 3 a laghdú. Ag tús 2024, nocht an daa sonraí faoi 20 tionscnamh comhshaoil inbhuanaithe a bhí á gcur i bhfeidhm ag aerfort Bhaile Átha Cliath agus ag aerfort Chorcaí. Leis na tionscadail sin, cuireadh borradh faoi uaillmhianta an dá aerfort a bhaineann leis an aeráid agus le hinbhuanaitheacht, agus is é an toradh a bheidh air sin ar deireadh ná an gealltanas glan-nialasach sin a bhaint amach. D’fhógair daa feirm ghréine nua ag Aerfort Bhaile Átha Cliath i bhfómhar 2024, rud atá i mbun oibre anois agus lena gcomhlíonfar 10-13% de riachtanais leictreachais an aerfoirt. Tá daa ag plé roghanna freisin maidir le fuinneamh geoiteirmeach chun Aerfort Bhaile Átha Cliath a chumhachtú agus is údar misnigh an druileáil tástála tosaigh a rinneadh; leanfaidh daa leis an rogha sin a phlé in 2025. Chuir Aerfort Chorcaí, an príomhchomhlacht leathstáit maidir le laghdú fuinnimh le dhá bhliain anuas, iarratas faoi bhráid Chomhairle Cathrach Chorcaí chun a chéad fheirm ghréine a thógáil i mbliana. Tá sé i bhfad chun tosaigh freisin ar a sprioc laghdaithe carbóin 2030 dá oibríochtaí díreacha féin.